Hvordan jobber kommunene for å sikre gode og effektive tjenester for innbyggerne?
En forvaltningsrevisjon kan gi svar på om kommunen løser sine oppgaver på en god måte og i henhold til vedtak og regelverk.
Vi arbeider for å gjøre kommunene enda bedre i å forvalte viktige lovpålagte oppgaver for fellesskapet. Forvaltningsrevisjon handler om gjennom kartlegging og analyse, å gi en objektiv og saklig vurdering av ulike tema fra et uavhengig ståsted. Formålet er at revisjonen skal bidra til læring og forbedring, gi styringsinformasjon og være et verktøy for kontroll.
Vi søker nå etter forvaltningsrevisor i 100 % fast stilling med oppmøtested på vårt kontor i Knarvik eller vårt avdelingskontor på Voss. Det må påregnes noe reisevirksomhet i ditt distrikt som er Nordhordland, Hardanger og Voss. Du må derfor ha førerkort og du må disponere egen bil.
Hos oss vil du få ansvar for gjennomføring av prosjekter, og dine hovedoppgaver vil bli å:
- På bestilling fra kontrollutvalget planlegge, gjennomføre og lede prosjekter innenfor forvaltningsrevisjon, risiko- og vesentlighetsvurderinger og eierskapskontroll
- Ha utstrakt kommunikasjon med både politisk- og administrativt nivå i kommunene
- Delta i møter med og legge frem rapporter for kontrollutvalg og kommunestyre
Vi ser etter en person som har:
- Mastergrad innen eksempelvis jus/rettsvitenskap, statsvitenskap, administrasjons- og organisasjonsfag, samfunnsøkonomi, sosiologi eller journalistikk
- Relevant erfaring kan veie opp mot manglende utdanning
- Erfaring fra prosjektarbeid
- Kompetanse i bruk av kvantitative/kvalitative metoder
- Erfaring fra utrednings- og analysearbeid
- Respekt for å overholde frister og definerte ressursrammer
- Godt faglig skjønn
- Interesse for og god kunnskap om kommunal sektor (fordel, ingen krav)
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
- Serviceinnstilling på plass, er selvgående, strukturert og ansvarsbevisst
- Førerkort og disponerer egen bil
Høy integritet er en forutsetning i stillingen, og personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Hvis du er den rette personen for oss, kan vi tilby:
- Konkurransedyktige lønns- og pensjonsvilkår, fleksibel arbeidstid
- Gode kurs- og etterutdanningstilbud
- Samfunnsaktuelle arbeidsoppgaver med stor variasjon av emner og fagområder
- Et unikt innblikk i offentlig sektor
- Et uformelt arbeidsmiljø med totalt 8 ansatte fordelt på to avdelingskontor, Knarvik og Voss
- Et sterkt og bredt fagmiljø hvor kompetanse, faglig dyktighet og leveringsdyktighet har høyt fokus
Om oss
Vestlandsrevisjon IKS ble opprettet 1. januar 2020, og er et resultat av sammenslåingen mellom Nordhordland Revisjon IKS og Indre Hordaland Revisjonsdistrikt. Vi har 8 ansatte med bred kompetanse og erfaring innen ulike fagretninger.
Vestlandsrevisjon IKS eies av 8 kommuner: Austrheim, Eidfjord, Fedje, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Ulvik og Voss. Vi utfører regnskapsrevisjon, eierskapskontroll, etterlevelseskontroll, forvaltningsrevisjon og andre kontrolloppgaver. Hovedsakelig er det våre eiere som er oppdragsgivere, via kontrollutvalget, men vi har også mulighet til å ta på oss oppdrag for andre. Vestlandsrevisjon IKS har et datterselskap som har revisjonskunder i det private segmentet.
Høres dette interessant ut eller kjenner du noen som kan passe? Da hører vi gjerne fra deg, enten om du velger å søke på stillingen eller om du ønsker en konfidensiell og uforpliktende første samtale. Ta kontakt med Eva Strand på mobil 988 44 441.